
STUDIUM PRZYPADKU HAWAN
Havan: firma
Nazwa HAVAN to połączenie, odpowiednio, nazwiska i imienia Hang i Vanderlei, byłych wspólników firmy. Pierwszy sklep został otwarty w 1986 r. na powierzchni 45 m2 w mieście Brusque, w stanie Santa Catarina, w Brazylii. W 2010 r. w mieście Barra Velha, otwarto również hipermarket Parada Havan wraz z tzw. CDH czyli Centrum Dystrybucyjnym Havan, jednym z najnowocześniejszych w Brazylii. Codziennie w centrum dystrybucyjnym zarządza się ponad milionem produktów. Każdego dnia około 300 ciężarówek rozwozi towary po całym kraju. W sieci znajduje się ponad 100 tys. wyrobów krajowych i importowanych. Obecnie we wszystkich sieciach zatrudnianych jest 10 000 pracowników rocznie. Dotychczas wybudowano sklepy o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 1 mln m². Celem jest otwarcie 200 hipermarketów Havan do 2022 r.
POTRZEBY KLIENTÓW
Klient zwrócił się do Cassioli o stworzenie nowego zautomatyzowanego centrum dystrybucyjnego, obsługującego 50 sklepów grupy Havan, aby stać się jednym z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych centrów logistycznych w Brazylii w sektorze wielkich sieci detalicznych. Magazyn będący przedmiotem tego ambitnego projektu stanowi prawdziwe centrum dystrybucyjne, w którym towary są składowane i pakowane do wysyłki, a także przygotowywane są zamówienia klientów. Produkty są przechowywane zarówno na paletach, jak i w plastikowych pojemnikach o różnych wymiarach. Obiekt jest samowystarczalny, a średnia ilość w magazynie wynosi około 25 000 palet i 2 000 pojemników.
ROZWIĄZANIE CASSIOLI
- Automatyczny magazyn samonośny o wysokości 32 m
- 5 transporterów do regałów o udźwigu 1500 kg, podwójna głębokość, z regeneracją, prędkość 3 m/s, wysokość 30,6 m
- 1 transporterów do skrzynek (400*600, 50 kg), pojedyncza głębokość, podwójny system pobierania szuflad, prędkość 5 m/s
- Paleta: 25.000 przydziałów
- Skrzynki: 2.000 przydziałów
- Dzienna obsługa: około 10.000 palet i skrzynek
- 16 wysp do pobierania
- System pick-to-light
- 4 SLS (Shuttle Loop System)
- Automatyczna identyfikacja ładunku: RFID
Magazyn będący przedmiotem tego ambitnego projektu stanowi prawdziwe Centrum Dystrybucyjne, w którym towary się składuje i pakuje do wysyłki, a także przygotowuje się zamówienia klientów. Produkty są przechowywane zarówno na paletach, jak i w plastikowych pojemnikach o różnych wymiarach. Obiekt jest samowystarczalny, a średnia ilość w magazynie wynosi około 25 000 palet i 2 000 pojemników. Całość instalacji została zwymiarowana tak, aby spełnić wymagania dotyczące pojemności pomieszczeń i zdolności przeładunkowych. Kolejnym ograniczeniem, które należało uwzględnić, była kubatura w celu ograniczenia kosztów całkowitych (zrównoważenie liczby transporterów z liczbą komór w poziomie i liczbą komór na wysokości). Ze względu na to że konstrukcja magazynów automatycznych opartych na technologii transporterów niemal całkowicie stanowi o jego możliwościach odbiorczych i przeładunkowych, konieczne jest, aby wydajność systemu była jak najbardziej zbieżna z wartością przepływu jednostek ładunkowych przemieszczanych w magazynie (design flow). Linia urządzeń współpracujących w przedniej części magazynu posiada 16 równoległych punktów pobierania obsługiwanych przez zmotoryzowane pojazdy wahadłowe SLS. Linia ta zarządza również bezpośrednimi wyjściami bez punktów kompletacji oraz przepływem do/z magazynu (ponowne wejście lub kompletacja wymagane w strefie kompletacji). Rozwiązanie z wykorzystaniem jednostek wahadłowych pozwala uniknąć powstawania zjawiska „kolejek”, zasadniczo związanego z brakiem równowagi pomiędzy czasem trwania następujących po sobie operacji. System SLS składa się z niezależnie zasilanych jednostek transportowych. Maksymalna prędkość osiągana przez każdą jednostkę mobilną wynosi 300 m/min (5,0 m/s) przy przyspieszeniu 2 m/s2
KORZYŚCI
- REDUKCJA KOSZTÓW I CZASU PRACY
- OPTYMALIZACJA PRZEPŁYWU PRACY
- WZROST WYDAJNOŚCI PRODUKCYJNEJ
- ZMNIEJSZENIE LICZBY BŁĘDÓW
- ZMNIEJSZENIE LICZBY SZKÓD