Whistleblowing

Cassioli angażuje się w promowanie kultury korporacyjnej opartej na etycznym zachowaniu i dobrym ładzie korporacyjnym, wspierając w ten sposób środowisko, w którym ludzie są zachęcani do zgłaszania niedopuszczalnych zachowań w Grupie.

Dlatego w Cassioli przewidziano specjalne kanały, procesy i procedury, aby zapewnić poufność i brak działań odwetowych wobec osób zgłaszających nielegalne zachowania.

Przedmiotem zgłoszenia mogą być naruszenia i/lub nieprawidłowości dotyczące zagadnień uregulowanych w załączonej Polityce Zgłaszania Nieprawidłowości (Whistleblowing Policy) oraz w przepisach zewnętrznych.

Dokładniej, przykładowo i niewyczerpująco:

  • Korupcja;

  • Pranie pieniędzy;

  • Naruszenie przepisów dotyczących sankcji finansowych;

  • Naruszenie przepisów antymonopolowych;

  • Wykorzystywanie informacji poufnych i/lub manipulacja rynkiem;

  • Molestowanie;

  • Mobbing;

  • Oszustwo;

  • Niewłaściwe wykorzystanie poufnych danych klientów i firmy;

  • Naruszenie Kodeksu Etyki i/lub Kodeksu Postępowania;

  • Naruszenia Modelu Organizacji i Zarządzania zgodnie z dekretem ustawodawczym 231/01.

 

Jak dokonać zgłoszenia?

Ważne jest, aby zgłoszenie zawierało precyzyjne i szczegółowe informacje, które mogą zostać szybko i odpowiednio zweryfikowane oraz zbadane.

Informacje powinny odpowiadać na następujące pięć pytań:

  • Kto?

  • Co?

  • Kiedy?

  • Jak?

  • Gdzie?

Upewnij się, że opis przedstawionych faktów jest łatwo zrozumiały nawet dla osób niebędących ekspertami w danej dziedzinie. Im więcej mamy informacji, tym lepiej możemy ocenić faktyczne naruszenie przepisów, dlatego, jeśli się zgadzasz, możemy skontaktować się z Tobą, aby zadać dodatkowe pytania.

System sygnalistów (Whistleblower) gwarantuje maksymalną możliwą ochronę sygnalistom, osobom zaangażowanym oraz pracownikom, którzy przyczyniają się do dochodzeń w sprawie zgłoszonego niewłaściwego postępowania. Dochodzenie jest wszczynane dopiero po dokładnym zbadaniu faktów i uzasadnionym podejrzeniu naruszenia przepisów. W całym procesie dochodzeniowym obowiązuje maksymalna poufność i dyskrecja. Informacje będą rozpatrywane sprawiedliwie, terminowo i z należytą wrażliwością. Osoby zaangażowane są uważane za niewinne, dopóki naruszenie nie zostanie udowodnione.

 

Gdzie wysłać zgłoszenie?

Cassioli udostępniło różne kanały do wysyłania zgłoszeń w dowolnym momencie i z pełnym poszanowaniem anonimowości.
Warunki do dokonania zgłoszenia do ANAC (Krajowa Władza Antykorupcyjna) są następujące:

  • jeśli obowiązkowy kanał wewnętrzny nie jest aktywny lub jest aktywny, ale nie jest zgodny z przepisami prawa dotyczącymi sposobu składania zgłoszeń;

  • jeśli osoba, która dokonała zgłoszenia wewnętrznego, nie otrzymała odpowiedzi;

  • jeśli osoba zgłaszająca ma uzasadnione powody sądzić, że zgłoszenie wewnętrzne nie zostanie skutecznie rozpatrzone lub może wiązać się z ryzykiem odwetu;

  • jeśli osoba zgłaszająca ma uzasadnione powody sądzić, że naruszenie może stanowić bezpośrednie lub oczywiste zagrożenie dla interesu publicznego.

Dodatkowym sposobem zgłaszania jest upublicznienie informacji.

  • Zewnętrzny kanał zgłaszania naruszeń Krajowa Władza Antykorupcyjna – ANAC

Na stronie instytucjonalnej ANAC, klikając w link do dedykowanej strony, uzyskujesz dostęp do usługi poświęconej zgłaszaniu naruszeń (Whistleblowing).

KLIKNIJ TUTAJ >>

  • Dedykowany adres e-mail Cassioli


    Gabriele Grazi – Kierownik ds. Prawnych i Korporacyjnych Grupy Cassioli
    whistleblowing@cassioli.com

  • Bezpośredni adres e-mail Kierownika Działu


    Gabriele Grazi – Kierownik ds. Prawnych i Korporacyjnych Grupy Cassioli
    gabriele.grazi@cassioli.com

  • INFOLINIA (ITA/ENG)


    +39 345 803 5853
    (09:00 – 17:00 strefa czasowa UTC+1)

     

  • informacje o przepisach