Centra dystrybucji opon stały się bardzo ważne na rynku i wciąż odnotowują znaczny wzrost, nie wykazując oznak spadkowych. Wzrost ten jest związany z licznymi usługami, atrakcyjnymi zarówno dla szerokiej sieci handlowców jak i producentów. Centra dystrybucyjne oferują różnorodne usługi w tym:
Handlowe:
- Wysoce konkurencyjne warunki zakupu;
- Projekty na wyłączność stworzone w oparciu o potrzeby klienta
- Przemyślane działania marketingowe wspierające działalność detalisty;
- Wsparcie ze strony producentów;
- Umowy z dostawcami;
Logistyczne:
- Codzienne dostawy;
- Dostawy dwa razy dziennie;
- Odbiór bezpośrednio w magazynach.
Wsparcie przy zakupach (celowe):
- B2B;
- Biuro obsługi Klienta;
- Biuro sprzedaży
- Call Center.
Rosnący popyt na rynku sprawia, że coraz więcej centrów dystrybucji opon wprowadza innowacje w procesach biznesowych, przechodząc od półautomatycznych do w pełni zautomatyzowanych systemów dystrybucji.
Firma Cassioli, mogąca poszczycić się 80-letnim doświadczeniem w dziedzinie automatyki przemysłowej, a także własnym Tire Division (Wydziałem opon), będącym najszybciej rozwijającym się sektorem firmy, zainwestowała znaczne środki w dystrybucję opon, otwierając dział badawczo-rozwojowy ukierunkowany na badania nad konkretnymi systemami automatycznymi przeznaczonymi do centrów dystrybucji opon.
Firma Cassioli zaprojektowała, zbudowała i opatentowała zautomatyzowane systemy, które są w stanie znacznie zwiększyć wydajność i pojemność magazynową centrów dystrybucyjnych, zmniejszając przy tym znacznie liczbę błędów w porównaniu z systemami półautomatycznymi, w których, w porównaniu z systemami w pełni automatyzowanymi, przeważają jednak złożone operacje ręczne.
Poniżej przedstawiamy niektóre cechy automatycznych systemów Cassioli:
- Automatyczna identyfikacja i kontrola opon wprowadzanych do systemu;
- Składowanie w magazynach automatycznych, specjalnie zaprojektowanych w celu optymalnego wykorzystania przestrzeni;
- Szybki i niezawodny system znajdowania towarów, które mają być wysłane, z logiką uwzględniającą analizowane przepływy wychodzące;
- Całkowicie konfigurowane, automatyczne systemy etykietowania;
- Ergonomiczne i łatwe w obsłudze systemy załadunku pojazdów.
Firmy, które zwracają się do Cassioli z prośbą o stworzenie zautomatyzowanego systemu, mogą skorzystać z usługi 360° w zakresie tworzenia systemów “pod klucz”.
Każdy projekt wymaga realizacji każdego z tych etapów:
- Analizy wykonalności (analiza projektu, analiza danych, badania wstępne, oszacowanie kosztów);
- Inżynierii (opracowania projektu; symulacja; planowanie; projektowanie);
- Produkcji (projekt mechaniczny; projekt elektryczny; oprogramowanie; przetestowanie);
- Zarządzania projektem (zarządzanie zamówieniami; instalacja; kontrola kosztów; kontrola jakości; system zarządzania)
- Obsługi klienta (analiza, szkolenie, konserwacja, wsparcie techniczne, reorganizacja)