Nowoczesna i innowacyjna przestrzeń pod względem wyposażenia i zarządzania
Cassioli, firma dbająca o ochronę środowiska i dobro pracowników, przygotowuje się do otwarcia nowej stołówki firmowej w najnowszym zakładzie produkcyjnym, wybudowanym i ukończonym w niecały rok pomimo przerwy w pracach ze względu Covid-19.
Nowa stołówka będzie całkowicie zreformowanym środowiskiem zarówno z punktu widzenia wyposażenia, jak i filozofii firmy, coraz bardziej zorientowanej na redukcję odpadów, a w szczególności na ograniczenie wykorzystania tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Zaangażowanie firmy Cassioli w ochronę środowiska naturalnego ujawniło się już kilka lat temu w postaci selektywnej zbiórki papieru, plastiku i tektury zarówno w biurach, jak i w działach produkcji; z drugiej strony, w ostatnich miesiącach plastik został stopniowo wyeliminowany z automatów do kawy i gorących napojów, i zastąpiony przez papierowe kubki i biodegradowalne patyczki.
Koniec z plastikowymi kubkami do kawy i nie tylko.
Największą zmianą w nowej stołówce będzie całkowita eliminacja jednorazowej zastawy stołowej z tworzywa sztucznego, którą zastąpią talerze ceramiczne i stalowe sztućce. Plastikowe butelki zostaną natomiast zastąpione butelkami ze stali nierdzewnej wielokrotnego użytku, podarowanymi przez firmę każdemu pracownikowi. Butelki na wodę pozwolą na pobieranie wody z dystrybutorów znajdujących się w różnych częściach firmy i drastycznie zmniejszą ilość odpadów.
Reorganizacja pomieszczeń łączy wystrój, ekologię i komfort, skupiając się na zapewnieniu pracownikom przerwy na lunch w przyjemnym, pięknym i nowoczesnym otoczeniu.
Dzięki nowej stołówce zmieni się także sposób rezerwacji posiłków, który dzięki specjalnemu oprogramowaniu zaprojektowanemu wewnętrznie przez naszych programistów zostanie całkowicie zdigitalizowany: dostęp i wyjście z pomieszczenia odbywać się będzie przy użyciu identyfikatora pracownika.
Przestrzeń stołówki, całkowicie nowa i ulepszona zarówno z estetycznego, jak i funkcjonalnego punktu widzenia, została zaprojektowana zgodnie z wytycznymi zdrowotnymi dotyczącymi zapobiegania zarażeniu Covid-19: siedzenia w stołówkach będą oddalone od siebie o ponad metr, zostaną zainstalowane przegrody z pleksiglasu w celu oddzielenia jednego stanowiska od drugiego; wielką innowacją będą stoły z blatem wykonanym z Krion, nowoczesnego materiału, który można łatwo odkazić jednorazowymi chusteczkami higienicznymi po spożyciu posiłku.
Zmiany w stołówce zostaną wydłużone, aby uniknąć przepełnienia i ułatwić zachowanie bezpiecznego dystansu między osobami.
W celu promowania oszczędności energii i zwiększenia udziału energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych na dachu nowej hali przemysłowej zainstalowano panele fotowoltaiczne z systemem najnowszej generacji, który ma za zadanie wytwarzać czystą energię o niskim wpływie na środowisko.
„Nasza firma z wielkim entuzjazmem zainwestowała w projekt nowej stołówki, odnowioną przestrzeń dla pracowników, ale także początek projektu zrównoważonego rozwoju, który ma na celu ograniczenie ilości tworzyw sztucznych, co jest obecnie ogromnym problemem dla globalnego ekosystemu” – oświadczył dyrektor generalny Carlo Cassioli. „Jest to mały gest, który, mamy nadzieję, będzie również przykładem szerzenia kultury szacunku dla otaczającego nas środowiska, zasobu cennego dla nas wszystkich i dla przyszłych pokoleń.”
Cassioli po raz kolejny potwierdziło wysokie standardy oferowane swoim pracownikom w zakresie jakości, bezpieczeństwa i innowacyjności, oferując najnowocześniejsze pomieszczenie, obsługiwane przez cyfrowy system rezerwacji, który gwarantuje elastyczność i optymalizację czasu.
Decyzja o wyeliminowaniu zastawy stołowej i pojemników z tworzyw sztucznych była ważną inicjatywą, spoglądającą w przyszłość, a tym samym wyprzedzającą europejską dyrektywę, która przewiduje zakaz stosowania tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2021 roku.