Studium przypadku Studium Przypadku Havan
Nazwa HAVAN to połączenie, odpowiednio, nazwiska i imienia Hang i Vanderlei, byłych wspólników firmy.
Pierwszy sklep został otwarty w 1986 r. na powierzchni 45 m2 w mieście Brusque, w stanie Santa Catarina, w Brazylii. W 2010 r. w mieście Barra Velha, otwarto również hipermarket Parada Havan wraz z tzw. CDH czyli Centrum Dystrybucyjnym Havan, jednym z najnowocześniejszych w Brazylii. Codziennie w centrum dystrybucyjnym zarządza się ponad milionem produktów. Każdego dnia około 300 ciężarówek rozwozi towary po całym kraju. W sieci znajduje się ponad 100 tys. wyrobów krajowych i importowanych. Obecnie we wszystkich sieciach zatrudnianych jest 10 000 pracowników rocznie. Dotychczas wybudowano sklepy o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 1 mln m². Celem jest otwarcie 200 hipermarketów Havan do 2022 r.
Klient zwrócił się do Cassioli o stworzenie nowego zautomatyzowanego centrum dystrybucyjnego, obsługującego 50 sklepów grupy Havan, aby stać się jednym z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych centrów logistycznych w Brazylii w sektorze wielkich sieci detalicznych.
Magazyn będący przedmiotem tego ambitnego projektu stanowi prawdziwe centrum dystrybucyjne, w którym towary są składowane i pakowane do wysyłki, a także przygotowywane są zamówienia klientów. Produkty są przechowywane zarówno na paletach, jak i w plastikowych pojemnikach o różnych wymiarach. Obiekt jest samowystarczalny, a średnia ilość w magazynie wynosi około 25 000 palet i 2 000 pojemników.
Magazyn będący przedmiotem tego ambitnego projektu stanowi prawdziwe Centrum Dystrybucyjne, w którym towary się składuje i pakuje do wysyłki, a także przygotowuje się zamówienia klientów. Produkty są przechowywane zarówno na paletach, jak i w plastikowych pojemnikach o różnych wymiarach. Obiekt jest samowystarczalny, a średnia ilość w magazynie wynosi około 25 000 palet i 2 000 pojemników.
Całość instalacji została zwymiarowana tak, aby spełnić wymagania dotyczące pojemności pomieszczeń i zdolności przeładunkowych. Kolejnym ograniczeniem, które należało uwzględnić, była kubatura w celu ograniczenia kosztów całkowitych (zrównoważenie liczby transporterów z liczbą komór w poziomie i liczbą komór na wysokości). Ze względu na to że konstrukcja magazynów automatycznych opartych na technologii transporterów niemal całkowicie stanowi o jego możliwościach odbiorczych i przeładunkowych, konieczne jest, aby wydajność systemu była jak najbardziej zbieżna z wartością przepływu jednostek ładunkowych przemieszczanych w magazynie (design flow).
Linia urządzeń współpracujących w przedniej części magazynu posiada 16 równoległych punktów pobierania obsługiwanych przez zmotoryzowane pojazdy wahadłowe SLS. Linia ta zarządza również bezpośrednimi wyjściami bez punktów kompletacji oraz przepływem do/z magazynu (ponowne wejście lub kompletacja wymagane w strefie kompletacji). Rozwiązanie z wykorzystaniem jednostek wahadłowych pozwala uniknąć powstawania zjawiska „kolejek”, zasadniczo związanego z brakiem równowagi pomiędzy czasem trwania następujących po sobie operacji. System SLS składa się z niezależnie zasilanych jednostek transportowych. Maksymalna prędkość osiągana przez każdą jednostkę mobilną wynosi 300 m/min (5,0 m/s) przy przyspieszeniu 2 m/s2.
REDUKCJA KOSZTÓW I CZASU PRACY
OPTYMALIZACJA
PRZEPŁYWU PRACY
WZROST WYDAJNOŚCI PRODUKCYJNEJ
ZMNIEJSZENIE LICZBY BŁĘDÓW
ZMNIEJSZENIE LICZBY SZKÓD
STUDIUM PRZYPADKU
Automated Warehouse
HAVAN
Località Guardavalle 63,
Torrita Di Siena (Siena) 53049 Italy
Tel +39 0577 684511
Fax +39 0577 686084
Podążaj za nami dalej
2024 © Cassioli Srl – Cap. Soc. € 2.800.000,00 i.v. C.F., P. IVA e Iscr. Registro Imprese n. 00053160529 – P. IVA Int.le IT 00053160529