Studium Przypadku Leroy Merlin

Firma

Leroy Merlin to sieć sklepów z materiałami budowlanymi, wykończeniowymi, dekoracyjnymi, ogrodniczymi i dla majsterkowiczów, założona we Francji w 1923 roku przez Adolphe’a Leroya i Rose Merlin.

Leroy Merlin posiada 310 sklepów na całym świecie, w których pracuje 36 000 pracowników i obroty w wysokości 6,6 miliarda euro (około 18,1 miliarda R$). Od momentu przybycia do Brazylii w 1998 roku, wraz z otwarciem sklepu w Interlagos, Leroy Merlin rozszerzył swoją działalność na cały kraj, oferując ponad 80 000 produktów w 15 sektorach: Materiały Budowlane, Drewno, Elektryka, Narzędzia, Dywany, Ceramika, Pielęgnacja, Hydraulika, Ogrodnictwo, Drobne Wyroby Metalowe, Farby, Dekorowanie, Oświetlenie, Organizacja Przestrzeni i Kuchnia. Sklepy oferują również usługi, takie jak cięcie drewna i szkła oraz niestandardowe ramy i zasłony.

POTRZEBY KLIENTÓW

Aby nadążyć za rosnącym popytem, Leroy Merlin uznał za konieczne ewolucję swojego tradycyjnego modelu operacyjnego. Firma potrzebowała rozwiązania logistycznego, które zoptymalizowałoby obszar, czas i zasoby jej centrum dystrybucyjnego w Cajamar w stanie São Paulo.

Leroy Merlin zwrócił się więc do firmy Cassioli z prośbą o zautomatyzowany magazyn, czyli innowacyjne zautomatyzowane rozwiązanie, które pozwoliłoby na sprawniejszą obsługę nawet najcięższych produktów. Projekt ma na celu skrócenie czasu obsługi palet, segregację poprzez batch picking i zapewnienie wydajnego magazynowania zgodnie z krzywą rotacji materiałów. Ponadto przewidziano ergonomiczne stanowiska odbioru z separacją pudełek za pomocą sprzętu i urządzeń do obsługi, które zapewnią bezpieczny proces, zachowując integralność materiału i bezpieczeństwo operatora. Projekt rozpoczął się od analizy danych statystycznych przepływu, aby następnie opracowano najodpowiedniejszy system dostarczania produktów do miejsc docelowych.

Rozwiązanie Cassioli

Firma Cassioli przedstawiła kompletne rozwiązanie zwiększające wydajność całego systemu logistycznego, składające się z sześciu układnic o udźwigu 2 ton każda i regałów paletowych o podwójnej głębokości i pojemności ponad 19 000 miejsc paletowych.

Transport produktów w magazynie będzie odbywał się za pomocą przenośników rolkowych i łańcuchowych, a stacje picking będą wyposażone w stoły pantograficzne, urządzenia stabilizujące i manipulatory o zerowej grawitacji. Dostępne będą również automatyczne manipulatory do układania i wyjmowania pustych palet, automatyczne systemy podawania palet slave na wejściu urządzenia oraz automatyczne dostarczanie podawanych palet do stacji przygotowywania zamówień.

Korzyści

OTTIMIZZAZIONE DELL’AREA
ED EFFICIENZA LOGISTICA

BEZPIECZEŃSTWO I OBNIŻENIE
KOSZTÓW OPERACYJNYCH

OGRANICZENIE USZKODZEŃ
MAGAZYNOWANYCH MATERIAŁÓW

CIĄGŁE MONITOROWANIE
WYDAJNOŚCI I
IDENTYFIKOWALNOŚĆ

ZAUTOMATYZOWANA
OBSŁUGA
PRODUKTÓW

MAKSYMALNA
ORGANIZACJA
ZAKŁADU

KONTROLA MAGAZYNOWANIA
ZA POMOCĄ WMS CASSIOLI I
PEŁNA INTEGRACJA Z
SYSTEMEM ERP KLIENTA

ŚCIAGNIJ BROCHURE